כולם רוצים לדעת: איפה מתחילים לנקות?

כנראה שבחודשי הקיץ מתעורר אצל רבים מאיתנו יצר הניקיון! זה יכול להסביר למה אי אפשר למצוא חברת ניקיון שיש לה זמן לבוא לנקות את הבית או המשרד החודשי הקיץ החמים בישראל. אז לכל אלה שהחליטו לנקות לבד, הנה כמה טיפים חשובים…

החופש הגדול הגיע, ילדי הגן כבר בקייטנות וילדי בית הספר רק מחכים לתחילתו של החופש הגדול הקצר ביותר בתולדות מדינת ישראל. אצל רבים מאיתנו זוהי התקופה בשנה ששייכת באופן מובהק לכל מה שקשור לניקיון.

כמו שיש 4 עונות שנה יש 2 עונות של ניקיון לאורך השנה. לפני פסח ובחודשי הקיץ הישראלי החם. מדי יום ביומו אנו מקבלים פניות של נשים וגברים כאחד, שרוצים לדעת איפה מתחילים לנקות? על מה חשוב להקפיד בניקיון הקיץ בבית, בחנות או במשרד?

אז למרות שאנחנו מקפידים לענות לכל פונה באופן אישי כי אנחנו משקיעים בניקיון, בחרנו לכתוב ולפרסם רשימה של כללי אצבע שיובילו כל אחד מאיתנו לניקיון מושלם במהלך חודשי הקיץ!

מנקים בהיגיון וחוסכים זמן!

אחרי החורף, מתחילים מכל אותם סממנים עונתיים. מוציאים את השטיחים מחדרי הילדים, מחדר טלויזיה, חדרי אורחים, סלון, פינת אוכל וכל חדר אחר שיש בו שטיח – אם אפשר לשטח המרפסת, מחוץ לבית ואם לא אז בקומת הכניסה בסמוך לפתח.

בעזרת שואב אבק שואבים את השטיחים היטב, משני הצדדים. צריך להשקיע בשאיבה יסודית לפני שמגלגלים את השטיחים ומאפסנים אותם עד לסתיו, שיגיע כנראה רק בעוד לא מעט חודשים חמים.

אחרי השטיחים, מוציאים את בגדי החורף מהארונות ומחליפים אותם בבגדי קיץ. הגיע העונה. לפני שמכניסים את בגדי הקיץ, מומלץ לנקות את הארון היטב, לשאוב אבק ולנקות את המדפים. אחרי שהכל נקי מחליפים בגדים חורף בבגדי קיץ.

ניקוי חדרי מגורים

כמו בשיגרה, מנקים את חדרי השינה ובמגורים, רק שעכשיו נשקיע מעט יותר זמן, אחרי שהשטיחים יצאו מהחדרים. הדבר הראשון יההי שואב אבק, אחריו מטאטא ואחרי כל ספונג'ה יסודית לניקוי הרצפה מאבק וכתמי לכלכוך.

בהמשך נקו את קירות החדרים, תמונות שתלויות על הקירות, חלונות ואת חלקם החיצוני של ארונות, מדפים ומראות. כל מה שתלוי על הקירות צריך להיות נקי מאבק וכתמי ידיים.

אווררו את המזרונים בחדר השינה. החליפו מצעים באותה הזדמנות וכבסו את שמכיות החורף הכבדות, שלא יהיה בהן שימוש אמיתי בחודשים הקרובים.

קיראו: איך מורידים בהצלחה כתמים של קפה

אמבטיות חדרי שירות ושירותים

לפני הקיץ רצוי לעשות חיטוי יסודי, לנקות כתמי עובש ולנקות את הקרמיקה וחיפוי הקירות בכל החדרים הרטובים בבית. בנוסף לאלה, כדאי ומולץ בחום לחטא כלים סניטריים ולנקות אבנית.

חדרי אירוח ואורחים

בעונת הקיץ יגיעו אליכם הביתה הרבה יותר אורחים מאשר בחורף. חשוב לדאוג לנקות את חדרי האירוח כמו שצריך, לשאוב אבק, לנקות את הספות ואם צריך אז רצוי להזמין חברת המתמחה בניקוי ספות.

זה הזמן לבדוק האם כדאי לעשות פוליש. מה מצב הרצפות בבית? הגיע הזמן לחדש את המראה שלהן?

קיראו: ניקוי מקרר – טיפים

יוצאים לגינה ומסביב לבית

לאלה מאיתנו שיש הרבה מזל וגרים בבית פרטי המוקף גינה, אנחנו מציעים לצאת החוצה עם בן או בת הזוג ולבדוק מה קורה בגינה. איך נראית המרפסת? האם הגיע הזמן לעשות ליטוש לריצוץ שמסביב לבית? איך נראה הפרקט במרפסת?

קיראו: טיפים לניקוי שביל גרנוליט בגינה

רוצה להתכונן לקיץ?

עיריות ורשויות מקומיות מעודדות את בני הנוער לנקות את רחובות הערים וחופי הים שלנו. אתם ההורים, צריכים להזכיר לבני הנוער והילדים הקטנים יותר כמה חשוב לשמור על ניקיון בבית וכמובן שגם מחוצה לו.

קבלו עוד: רשימת טיפים לניקוי הבית מאלף ועד תיו!

אנחנו משקיעים בניקיון ולקראת הקיץ תומכים בפרוייקטים ירוקים:

הפרדת אשפה בעיר כפר סבא – הלוואי והבשורה תפיץ את עצמה לערים אחרות במהרה
מיקום מיכלים לאיסוף סוללות ברמת גן – כל עיריה ורשות מקומית יכולה ללמוד מעיריית רמת גן

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.