האם הדברת חרקים בבית עלולה להזיק לבריאות?

לא נעים לראות מקקים מתרוצצים על הרצפה בבית ואם זה קרה בבית שלכם, סימן שצריך לעשות שני דברים: לנקות ולבצע הדברה. לפני שמחליטים על הדברה וריסוס נגד חרקים ומזיקים, צריך להקפיד שלא לעשות שימוש בחומרים המזיקים לבריאות ולסביבה…

רבים מאיתנו סובלים מתופעת החרקים והמזיקים בבית ובמיוחד בחודשי הקיץ אבל לא רק ובמיוחד באיזור המטבח, אבל שוב לא רק.מאיפה מגיעים החרקים? למה מסתובבים תיקנים (ג'וקים או מקקים) מתחת לכיור? מה אפשר לעשות בכדי להעלים אותם?

הפתרון הטבעי הוא הזמנת שירות הדברת מזיקים (Pest control). אולם לא מעט אנשים, במיוחד הורים לילדים, חוששים שההדברה תיעשה בחומרים רעילים המזיקים לבריאות ולכן נמנעים מכך וממשיכים לסבול.

האם חומרי הדברה באמת פוגעים בבריאות ובאיכות הסביבה?הדברה - בחומרים ירוקים בלבד!

בגדול, לאורך שנים רבות וארוכות אכן נעשה שימוש בכימקלים מסוכנים, הן לאדם והן לסביבתו, לצורך הדברת מזיקים בדירות ובתים פרטיים. משם עיקר הדאגה אך במהלך השנים האחרונות המצב השתנה לאור המודעות הגוברת לאיכות הסביבה, איכות החיים והבריאות של כולנו.

חשוב לדעת שהיום ניתן לבצע הדברת מזיקים באמצעות חומרים ידידותיים לסביבה ובטוחים לחלוטין לשימוש פרטי – בדירות ובבתים של כולנו. החומרים שבהם צריך להקפיד ולהשתמש עשויים מחומרים טבעיים בלבד, אינם משאירים נשורת מסוכנת ואינם חודרים למי התהום.

כמובן שרצוי לא לנשום את האדים של החומרים, שעלולים להקשות על הנשימה שכן הנם בעלי ריחות חריפים ולכן כדאי לצאת מהבית לכמה שעות לאחר ביצוע הדברה מקצועית. מאידך, לא נשקפת סכנה לילדים, קשישים, בעלי חיים ושאר דיירי הבית – מלבד מזיקים וחרקים לא רצויים.

חמורי ההדברה פעילים אך ורק כלפי החרקים ואינם משפיעים כלל על בריאות האדם. לכן מומלץ כאשר שוקלים לבצע הדברה לבדוק עם חברת ההדברה באילו חומרים היא משתמשת ולוודא שנעשה שימוש בחומרים טבעיים ואיכותיים בלבד.

ישנן חברות ניקיון המציעות שירותי הדברה בחינם כחלק בלתי נפרד משירות הניקיון. שירות זה מומלץ במיוחד לאחר שיפוץ או עם כניסה לדירה חדשה. השילוב של ניקיון יסודי ושירות הדברה מקצועית מבטיח בית ללא חרקים למשך זמן רב.

2 פינגים

  1. […] האם הדברת חרקים בבית עלולה להזיק לבריאות? לחצו לכל המידע […]

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.