מהו ניקוי חלונות בגובה?

רבים מאיתנו מתגוררים בבית משותף, פעמים רבות על כביש ראשי וגם אם לא על כביש ראשי הרי שמספיק ומדובר ברחוב ממוצע במרכז העיר, בחלוף השנים מתמלאים חלונות הבניין בפיח ואבק, הפוגמים באיכות חיינו.
בבניין גבוה לא ניתן לנקות את החלונות מבחוץ באופן עצמאי. לשם כך צריך להזמין חברת ניקיון המומחית בניקוי חלונות בגובה (high windows cleaning). ישנן כמה שיטות לניקוי חלונות בגובה שהמשותף לכולן הוא הבאת המנקה או חומרי הניקוי אל החלון הגבוה כך שיוכלו לנקותו מבחוץ.

השיטות שונות במיקום העובד ואופן הגעתו אל החלון וכן באמצעי הניקוי שהעובד משתמש בהם. השיטות כוללות:

הרמת העובד אל החלון באמצעות מנוף מוגבל עד לגובה המנוף ולא יכול להגיע מעבר לכך, באמצעות סנפלינג העובד קשור לחבל ויורד מהגג קומה אחר קומה, או באמצעות פיגום, אשר נראה כמו מדף, תלוי.

בנוסף לקומות נמוכות יותר ניתן להשתמש באמצעי ניקוי מן הקרקע המגיעים עד לגובה מסויים. מבחינת אופן ניקוי החלון עצמו ניתן להשתמש בשיטות מסורתיות יותר כחומר ניקוי ומגב, שיטה הדורשת ממנקה החלונות להתקרב אל החלון.

שיטה נוספת, חדשה יחסית, היא שיטה הנקראת "אוסמוזה הפוכה" בשיטה זו נעשה שימוש במוט ארוך המשפריץ על החלונות מים בלחץ. המים עוברים טיהור מאבנית וכך אין צורך לנקותם מהחלון, כלומר העובד אינו נדרש להתקרב אל החלון. שיטה זו מהירה יותר, אך ישנם סוגי לכלוך שהיא אינה מסוגלת להוריד, וכן משאירה שלוליות מים לאחר הניקוי.

ניקוי חלונות מגובה מבוצע כמובן על ידי חברת ניקיון מקצועית המעסיקה אנשי מקצוע אשר עברו את ההכשרות המתאימות, כיוון שניקוי חלונות בגובה דורש הכשרה ורישיון. בשום פנים ואופן לא מומלץ לנסות זאת לבד!

יש לציין כי בבניין הנמצא על כביש ראשי מומלץ אחת לתקופה לערוך ניקוי חלונות מקצועי גם לחלונות מבפנים. ישנן חברות ניקיון המתמחות בכל סוגי ניקוי החלונות וכך ניתן לתת לחלון טיפול מקיף.

לחצו לקריאה נוספת בנושא: ניקוי חלונות בבניין משותף
מה ההבדל בין חומרי ניקוי ידידותיים לסביבה לבין הרגילים?

1 פינג

  1. […] מידע מקצועי » מהו ניקוי חלונות בגובה? 30 בנובמבר 2011 […]

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.