איך שומרים על דק מעץ בחצר?

אם אתם גרים בבית פרטי עם גינה, בטוח שיש לכם לא מעט שאלות לגבי תחזוקה וניקיון. לאחרונה קיבלנו שאלות לגבי תחזוקת ושמירה על דק מעץ מלא במרפסת חיצונית בחצר. אנחנו משקיעים בניקיון ותמיד שמחים לעזור!

שאלה של גולש: בחצר הגינה יש לנו דק מעץ כבר כמה שנים, אנחנו דואגים לטאטא אותו ולשטוף אותו במים מידי כמה זמן, אך לאחרונה הוא מתחיל לקבל מראה בלוי וישן, מה אפשר לעשות?

הקיץ החם והחורף הקר משפיעים על כל סוג של עץ שחשוף לפגעי מזג האוויר בגינת הבית. משרע הטמפרטורות בישראל אינו משפר את מראה העץ.

כמובן שחשוב מאד להקפיד בעת רכישת דק על סוג עץ איכותי, שמסוגל לעמוד בפגעי מזג האוויר – למרות שכל סוג של עץ מצריך טיפול.

אחת לשנה יש צורך לבצע ניקיון יסודי של הדק או מה שנקרא חידוש דק מעץ. פעולה זאת מתבצעת על ידי שטיפה של הדק בלחץ מים חזק מאד, באמצעות מכונה המיועדת לכך ובשילוב עם חומרים מיוחדים המתאימים לסוג העץ באופן ספציפי.

קיראו: איך לנקות ריצוף בחצר?

לעיתים נדרשת עבודת ליטוש מקצועית, במהלכה מסירים למעשה את השכבה העליונה של העץ שהתבלה, וחושפים תחתיה שכבת עץ חדשה נקיה וטריה.

מיד לאחר פעולה זאת יש לתבוע את הדק באמצעות לקה מיוחדת המתאימה למשטחי עץ שחשופים לקרני השמש ולמי הגשמים.

חשוב לזכור: כאשר מזמינים דקאי על מנת לבנות דק מעץ מלא במרפסת צריך להבין כי המחיר הזול יכול להתברר כיקר הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים.

עלותו של מ"ר עץ איכותי לבניית דק במרפסת חיצונית בחצר הבית עשויה להתחיל מ-50 ש"ח למ"ר עבור עץ אורן לדוגמא (נחשב לעץ רך יחסית ומגיב מהר לפגעי מזג האוויר) ולהגיע גם למחיר הגבוהה ב-200% לסוגי עץ איכותיים יותר כמו אירוקו אפריקאי.

שימוש בעץ יקר, כמו אירוקו אפריקאי עשוי להתברר כמהלך חכם מאד, מאחר וסוג זה של עץ כמעט ואינו מושפע מפגעי מזג האוויר (מורגל לשמש באפריקה הבחור).

תחשבו על זה.

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.