כיצד נמנע את קרדית האבק בבית?

קרדית האבק הפכה לא מכבר לשם דבר בכל בית. הקרדית גורמת לתופעות אלרגניות שונות ולכן ישנה חשיבות רבה לנקות את הבית באופן יסודי.


שאלה של גולשת:
אנחנו גרים במרכז העיר, באזור סואן והומה מכוניות. אחת הבעיות המרכזיות שלנו בבית, כשזה מגיע לניקיון ולשמירה על הבריאות, הוא האבק. שמתי לב, שכאשר אני מנקה את המשטחים והמדפים בבית, צבע האבק הוא אפור כהה. מה זה אומר? האם יש דרך טובה להיפטר ממנו?

אחת התחלואות של העולם המודרני  בו אנו חיים הינה קרדית האבק (dust mite), קרדית האבק היא ייצור קטן שמאוד אוהב לחות ועלול לגרום לתופעות אלרגניות שונות, כמו עיטוש, צריבה בעיניים ואפילו בעיות בנשימה. 

לצערנו, בתים ודירות רבות הנמצאים במקומות סואנים סובלים מקרדית האבק.

האבק האפור, שאת מדברת עליו, הינו למעשה מצבור של קרדית אבק, ויש צורך להיפתר ממנה באופן יסודי, על ידי נקיטה של מספר פעולות ניקיון הבית וסידורו באופן כזה למנוע את הופעתה.

קיראו: האם כדאי להחליף שטיח מקיר לקיר?

כיום, ניתן להשיג תכשירי ריסוס שונים המיועדים להרחקה של קרדית האבק, ומיועדים לריסוס על גבי השטיחים והרהיטים – אך זה לא מספיק.

בכדי להשמיד את קרדית האבק הדבר הראשון אותו יש לעשות הוא לנסות ולהימנע משימוש מרובה בבדים, טקסטילים ושטיחים בכל חלל הבית.

במידה ויש שטיחים, חשוב מאוד לדאוג לנקיון ולשאוב אותם מידי כמה ימים בשואב אבק ייעודי בעל מנגנון שאיבה חזק אשר מיועד לשאיבת אבק באופן יסודי. ספרים וניירות שלא בשימוש יש לאפסן בארונות סגורים. אם יש לכם וילונות בבית, יש לנקות אותם אחת לשבועיים.

מאחר וקרדית האבק אוהבת מאוד מקומות חשוכים ולחים, חשוב לדאוג לאוורר את הבית באופן יומיומי ולאפשר חדירה של אור השמש. יש לשים לב כי הטמפרטורה בבית ואחוזי הלחות אינם גבוהים, במידה וכן, מומלץ להפעיל את מיזוג האוויר.

קיראו: כיצד להוריד כתמים מן הספה בסלון?

1 פינג

  1. […] שעליך לעשות בכדי להסיר את קרדיט האבק מן המרקע באופן הטוב ביותר וללא השארת סימנים, הוא […]

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.