איך מסירים חלודה מהגדר בחצר?

לרבים מבעלי הבתים הפרטיים בישראל יש את אותה בעיה, כתמי חלודה מתפשטים על הגדר בחצר הבית, וככל שיורד יותר גשם החלודה רק ממשיכה להתפשט. מה עושים? איך מסירים חלודה והאם ניתן למנוע לחלוטין את הופעתה בעתיד?

הנה שאלה שנשלחה אלינו מאחד הגולשים באתר: מסביב לגינה שלנו יש גדר מברזל בת כמה שנים. בעקבות החורף הגשום שפוקד את ישראל תודה לאל, כתמי חלודה התחילו להופיע עליה והפכו את הגדר הלבנה והיפה שלנו, לישנה, פגומה ומכוערת.

האם יש דרך פשוטה להסיר חלודה? איך אפשר להגן על הגדר מפני הופעה של החלודה בשנית?

חלודה (rust) היא לא רק מפגע אסתטי לגדר הברזל שבגינה אלא היא זאת שתכריע את הגדר ותהרוס אותה לחלוטין אם לא נטפל בבעיה כמו שצריך.

החלודה מחלישה את הברזל ומפוררת אותו ככל שהזמן עובר, ולכן חשוב להקדים ולטפל בכתמי החולדה של הגדר בהקדם האפשרי.

קיראו בהרחבה על: ניקוי גן ילדים

הפעולה הראשונה שאותה צריך לעשות היא לקנות נייר זכוכית גס ונייר זכוכית עדין יותר.

יש לשפשף את האזור שבו הצטברה חלודה בעזרת נייר זכוכית עבה וגס ולהקפיד לשפשף גם באיזור שמסביב לכתם החלודה.

בחנות עשה זאת בעצמך ניתן למצוא מגוון צבעים נוגדי חלודה, ובין הצבעים המומלצים ביותר הם של המותגים: רונסיל, המרייט, טמבור ועוד.

בהחלט ניתן להתייעץ עם המוכר בחנות ולהסביר לו כי אתם רוצים לצבוע גדר מתכתית המוצבת בגינת הבית וחשופה לפגעי מזג האוויר – בכדי למנוע הצטברות חלודה.

לאחר השפשוף עם נייר הזכוכית יש לצבוע את האזור שאותו שפשפתם באמצעות הצבע שרכשתם, ולפעול בדיוק לפי ההנחיות הכתובות על גבי האריזה של הצבע.

שם כתוב בדיוק כמה שכבות צבע יש למרוח בכדי למנוע כתמי חלודה גם בעתיד.

שימוש בצבע איכותי (ואלה צבעים שאינם זולים) ימנע הופעת חלודה על הגדר למשך שנתיים לפחות. אל תתפשרו על איכות הצבע ואל תנסו לחסוך 10 שקלים. זה לא המקום לחסוך.

קיראו עוד: הריצוף בחצר מלא כתמים ולא נראה טוב?

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.